Warsztaty
Zajęcia grupowe z zakresu druku 3D, skanowania 3D oraz wykorzystania i możliwości długopisów 3D. Zaprezentowanie funkcji robotów edukacyjnych – działania w ramach MobiLabu
- Wprowadzenie i integracja
- Przedstawienie się trenerów oraz uczestników.
- Zaprezentowanie celu i ogólnego przebiegu zajęć.
- Ustalenie zasad współpracy i zachowania w trakcie warsztatów.
- Część teoretyczna
- Ogólne omówienie podstaw technologii: druk 3D, skanowanie 3D, długopisy 3D, roboty edukacyjne.
- Przykłady zastosowania omawianych technologii w praktyce.
- Część praktyczna
- Tworzenie własnych modeli i rysunków przestrzennych z użyciem długopisów 3D.
- Prezentacja i krótkie ćwiczenia z robotami edukacyjnymi.
- Zapoznanie się z działaniem skanera 3D i drukarki 3D (pokaz lub demonstracja).
- Podsumowanie warsztatu
- Refleksja uczestników – czego się nauczyli i co ich najbardziej zaciekawiło.
- Krótkie omówienie możliwości rozwijania zdobytej wiedzy.
- Zakończenie zajęć.
Zajęcia grupowe z zakresu wykorzystania technologii VR oraz jej możliwości – działania w ramach MobiLabu
- Wprowadzenie i integracja
- Przedstawienie się trenerów oraz uczestników.
- Zaprezentowanie celu i ogólnego przebiegu zajęć.
- Ustalenie zasad współpracy i zachowania w trakcie warsztatów.
- Omówienie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z gogli VR.
- Część teoretyczna
- Ogólne omówienie podstaw technologii wirtualnej rzeczywistość.
- Przykłady zastosowania omówionej technologii w praktyce.
- Część praktyczna
- Praca z goglami VR – doświadczanie wybranych aplikacji edukacyjnych w środowisku wirtualnym.
- Podsumowanie warsztatu
- Refleksja uczestników – czego się nauczyli i co ich najbardziej zaciekawiło.
- Krótkie omówienie możliwości rozwijania zdobytej wiedzy.
- Zakończenie zajęć.
Zajęcia grupowe z zakresu wykorzystania pracowni Chemlab oraz jej możliwości – działania w ramach FabLabu
- Wprowadzenie i integracja
- Przedstawienie się trenera oraz uczestników.
- Zaprezentowanie celu i ogólnego przebiegu zajęć.
- Ustalenie zasad współpracy i zachowania w trakcie warsztatów.
- Omówienie zasad bezpieczeństwa (okulary, nie wkładamy nic do ust, rękawiczki, słuchamy prowadzącego).
- Część teoretyczna
- Ogólne omówienie i wytłumaczeniem każdego eksperymentu.
- Ogólne omówienie podstawowych pojęć chemicznych i reakcji.
- Omówienie chemii w domu i w laboratorium – gdzie spotykamy chemię na co dzień?
- Zapowiedz poszczególnych eksperymentów.
- Część praktyczna
- Chemiczny glutek – stworzenie własnego kolorowe slima, którego zabierzesz do domu.
- Balon, który sam się nadmuchuje – reakcja chemiczna wypełniająca balon bez użycia pompki, reakcja octu i sody. Balon który nadmuchuje się sam bez pomocy ust.
- Pasta dla słonia – gigantyczna piana – spektakularna reakcja, tworząca ogromną pianę.
- Magiczny śnieg w środku lata – wyczarowanie śniegu, który nie topnieje nawet w dłoni.
- Mgła w misce z suchego lodu – odkryjesz tajemniczą mgłę z suchego lodu jak z bajki o czarodziejach za pomocą substancji z CO2.
- Podsumowanie warsztatu
- Refleksja uczestników – czego się nauczyli i co ich najbardziej zaciekawiło.
- Krótkie omówienie eksperymentów.
- Wniosek: chemia jest wokół nas i potrafi być „magiczna” ale wymaga ostrożności.
- Zakończenie zajęć.
Zajęcia grupowe z zakresu druku 3D, skanowania 3D oraz wykorzystania i możliwości długopisów 3D. Zaprezentowanie funkcji robotów edukacyjnych – działania w ramach FabLabu
- Wprowadzenie i integracja
- Przedstawienie się trenerów oraz uczestników.
- Zaprezentowanie celu i ogólnego przebiegu zajęć.
- Ustalenie zasad współpracy i zachowania w trakcie warsztatów.
- Omówienie zasad bezpieczeństwa (ostrożność przy gorących końcówkach długopisów 3D ).
- Część teoretyczna
- Ogólne omówienie podstaw technologii: druk 3D, skanowanie 3D, długopisy 3D, roboty edukacyjne.
- Przykłady zastosowania omawianych technologii w praktyce.
- Część praktyczna
- Tworzenie własnych modeli i rysunków przestrzennych z użyciem długopisów 3D.
- Prezentacja i krótkie ćwiczenia z robotami edukacyjnymi.
- Zapoznanie się z działaniem skanera 3D i drukarki 3D (pokaz lub demonstracja).
- Podsumowanie warsztatu
- Refleksja uczestników – czego się nauczyli i co ich najbardziej zaciekawiło. Jak można wykorzystać druk 3D w przyszłości.
- Krótkie omówienie możliwości rozwijania zdobytej wiedzy.
- Wniosek: technologia 3D łączy nauk, kreatywności i zabawę.
- Zakończenie zajęć.
Zajęcia grupowe z robotyki LEGO SPIKE – działania w ramach FabLabu
- Wprowadzenie i integracja
- Przedstawienie się trenerów oraz uczestników.
- Zaprezentowanie celu i ogólnego przebiegu zajęć.
- Ustalenie zasad współpracy i bezpieczeństwa podczas pracy z zestawami LEGO.
- Część teoretyczna
- Omówienie podstaw robotyki: z czego składa się robot.
- Rozwijanie kreatywności, logicznego myślenia i współpraca w grupie.
- Przykłady robotów w codziennym życiu.
- Część praktyczna
- Budowanie robota wykonującego określoną czynność – możliwość wyboru projektu z katalogu LEGO SPIKE lub stworzenie własnej modyfikacji.
- Programowanie zachowania robota – wprowadzenie do środowiska SPIKE. Celem jest, by robot się poruszał, reagował na bodźce lub wydawał dźwięki.
- Testowanie i zabawa. Dzieci testują swoje roboty, krótkie zawody np. który robot najdokładniej wykona trasę lub przejedzie najdokładniej pomiędzy kubeczkami
- Podsumowanie warsztatu
- Prezentacja swojego robota.
- Refleksja uczniów – czego się nauczyli, co ich najbardziej zaciekawiło, co było najtrudniejsze?
- Zakończenie zajęć.