Nagłówek Fundusze Europejskie dla Małopolski, Flaga Polski Rzeczpospolita Polska, Dofinansowane przez Unię Europejską, logo Małopolska
Baner: skaner 3D, elektronika, programowanie, długopisy 3D, dron, My Buddy 280, Arduino, gogle VR, Qoopers

Warsztaty

Zajęcia grupowe z zakresu druku 3D, skanowania 3D oraz wykorzystania i możliwości długopisów 3D. Zaprezentowanie funkcji robotów edukacyjnych – działania w ramach MobiLabu

  1. Wprowadzenie i integracja
    • Przedstawienie się trenerów oraz uczestników.
    • Zaprezentowanie celu i ogólnego przebiegu zajęć.
    • Ustalenie zasad współpracy i zachowania w trakcie warsztatów.
  2. Część teoretyczna
    • Ogólne omówienie podstaw technologii: druk 3D, skanowanie 3D, długopisy 3D, roboty edukacyjne.
    • Przykłady zastosowania omawianych technologii w praktyce.
  3. Część praktyczna
    • Tworzenie własnych modeli i rysunków przestrzennych z użyciem długopisów 3D.
    • Prezentacja i krótkie ćwiczenia z robotami edukacyjnymi.
    • Zapoznanie się z działaniem skanera 3D i drukarki 3D (pokaz lub demonstracja).
  4. Podsumowanie warsztatu
    • Refleksja uczestników – czego się nauczyli i co ich najbardziej zaciekawiło.
    • Krótkie omówienie możliwości rozwijania zdobytej wiedzy.
    • Zakończenie zajęć.

Zajęcia grupowe z zakresu wykorzystania technologii VR oraz jej możliwości – działania w ramach MobiLabu

  1. Wprowadzenie i integracja
    • Przedstawienie się trenerów oraz uczestników.
    • Zaprezentowanie celu i ogólnego przebiegu zajęć.
    • Ustalenie zasad współpracy i zachowania w trakcie warsztatów.
    • Omówienie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z gogli VR.
  2. Część teoretyczna
    • Ogólne omówienie podstaw technologii wirtualnej rzeczywistość.
    • Przykłady zastosowania omówionej technologii w praktyce.
  3. Część praktyczna
    • Praca z goglami VR – doświadczanie wybranych aplikacji edukacyjnych w środowisku wirtualnym.
  4. Podsumowanie warsztatu
    • Refleksja uczestników – czego się nauczyli i co ich najbardziej zaciekawiło.
    • Krótkie omówienie możliwości rozwijania zdobytej wiedzy.
    • Zakończenie zajęć.

Zajęcia grupowe z zakresu wykorzystania pracowni Chemlab oraz jej możliwości – działania w ramach FabLabu

  1. Wprowadzenie i integracja
    • Przedstawienie się trenera oraz uczestników.
    • Zaprezentowanie celu i ogólnego przebiegu zajęć.
    • Ustalenie zasad współpracy i zachowania w trakcie warsztatów.
    • Omówienie zasad bezpieczeństwa (okulary, nie wkładamy nic do ust, rękawiczki, słuchamy prowadzącego).
  2. Część teoretyczna
    • Ogólne omówienie i wytłumaczeniem każdego eksperymentu.
    • Ogólne omówienie podstawowych pojęć chemicznych i reakcji.
    • Omówienie chemii w domu i w laboratorium – gdzie spotykamy chemię na co dzień?
    • Zapowiedz poszczególnych eksperymentów.
  3. Część praktyczna
    • Chemiczny glutek – stworzenie własnego kolorowe slima, którego zabierzesz do domu.
    • Balon, który sam się nadmuchuje – reakcja chemiczna wypełniająca balon bez użycia pompki, reakcja octu i sody. Balon który nadmuchuje się sam bez pomocy ust.
    • Pasta dla słonia – gigantyczna piana – spektakularna reakcja, tworząca ogromną pianę.
    • Magiczny śnieg w środku lata – wyczarowanie śniegu, który nie topnieje nawet w dłoni.
    • Mgła w misce z suchego lodu –  odkryjesz tajemniczą mgłę z suchego lodu jak z bajki o czarodziejach  za pomocą substancji z CO2.
  4. Podsumowanie warsztatu
    • Refleksja uczestników – czego się nauczyli i co ich najbardziej zaciekawiło.
    • Krótkie omówienie eksperymentów.
    • Wniosek: chemia jest wokół nas i potrafi być „magiczna” ale wymaga ostrożności.
    • Zakończenie zajęć.

Zajęcia grupowe z zakresu druku 3D, skanowania 3D oraz wykorzystania i możliwości długopisów 3D. Zaprezentowanie funkcji robotów edukacyjnych – działania w ramach FabLabu

  1. Wprowadzenie i integracja
    • Przedstawienie się trenerów oraz uczestników.
    • Zaprezentowanie celu i ogólnego przebiegu zajęć.
    • Ustalenie zasad współpracy i zachowania w trakcie warsztatów.
    • Omówienie zasad bezpieczeństwa (ostrożność przy gorących końcówkach długopisów 3D ).
  2. Część teoretyczna
    • Ogólne omówienie podstaw technologii: druk 3D, skanowanie 3D, długopisy 3D, roboty edukacyjne.
    • Przykłady zastosowania omawianych technologii w praktyce.
  3. Część praktyczna
    • Tworzenie własnych modeli i rysunków przestrzennych z użyciem długopisów 3D.
    • Prezentacja i krótkie ćwiczenia z robotami edukacyjnymi.
    • Zapoznanie się z działaniem skanera 3D i drukarki 3D (pokaz lub demonstracja).
  4. Podsumowanie warsztatu
    • Refleksja uczestników – czego się nauczyli i co ich najbardziej zaciekawiło. Jak można wykorzystać druk 3D w przyszłości.
    • Krótkie omówienie możliwości rozwijania zdobytej wiedzy.
    • Wniosek: technologia 3D łączy nauk, kreatywności i zabawę.
    • Zakończenie zajęć.

Zajęcia grupowe z robotyki LEGO SPIKE – działania w ramach FabLabu

  1. Wprowadzenie i integracja
    • Przedstawienie się trenerów oraz uczestników.
    • Zaprezentowanie celu i ogólnego przebiegu zajęć.
    • Ustalenie zasad współpracy i bezpieczeństwa podczas pracy z zestawami LEGO.
  2. Część teoretyczna
    • Omówienie podstaw robotyki: z czego składa się robot.
    • Rozwijanie kreatywności, logicznego myślenia i współpraca w grupie.
    • Przykłady robotów w codziennym życiu.
  3. Część praktyczna
    • Budowanie robota wykonującego określoną czynność – możliwość wyboru projektu z katalogu LEGO SPIKE lub stworzenie własnej modyfikacji.
    • Programowanie zachowania robota – wprowadzenie do środowiska SPIKE. Celem jest, by robot się poruszał, reagował na bodźce lub wydawał dźwięki.
    • Testowanie i zabawa. Dzieci testują swoje roboty, krótkie zawody np. który robot najdokładniej wykona trasę lub przejedzie najdokładniej pomiędzy kubeczkami
  4. Podsumowanie warsztatu
    • Prezentacja swojego robota.
    • Refleksja uczniów – czego się nauczyli, co ich najbardziej zaciekawiło, co było najtrudniejsze?
    • Zakończenie zajęć.
Przewijanie do góry